مجوز نمایشگاه ۲ ساعت قبل افتتاح لغو شد / فیلم

مجوز نمایشگاه ۲ ساعت قبل افتتاح لغو شد / فیلم

به گزارش وب‌سایت سپهر نصیحت‌گر؛ بخشی از مصاحبه سپهر نصیحت‌گر درباره‌ی جزییات برگزاری اولین نمایشگاه چیدمان و هنر مفهومی استان گیلان که سانسورشده بود، در این پست منتشر می‌شود.

سپهر نصیحت‌گر در گفت‌وگو با رادیو گیلان گفت: نمایشگاه و کار ما با ممیزی‌های کارشناسی‌نشده روبه‌رو شد.

وی با اشاره به این‌که چارچوب‌های تعیین‌شده اجازه ندادند طرح ما به‌طور کامل اجرا شود، ادامه داد: خط‌‌ومشی‌های موجود واژه، ویرگول و حتا نقطه‌ای در نمایشگاه را نیز زیر سوال می‌بردند.

این هنرمند معاصر اضافه کرد: بخش سنتی نمایشگاه اسیر ممیزی‌های اداره ارشاد شد و به همین دلیل مقداری ضعیف‌تر اجرا شده است.

وی با اشاره به این‌که نمایشگاه ما موضوعی اجتماعی و سیاسی داشت، اظهار داشت: به‌نظر کارشناس هنری اداره ارشاد، با اضافه‌شدنِ بخش سنتی موضوع نمایشگاه به اجتماعی و سیاسی و فرهنگی تغییر پیدا کرد.

سپهر نصیحت‌گر درباره‌ی متن دعوت‌نامه‌ی این نمایشگاه، توضیح داد: دعوت‌نامه و واژه‌ی نم‌کشیده برای ما معضلی شده بود که تا نیم ساعت قبل از برگزاری نمی‌دانستیم که نمایشگاه داریم یا نداریم، چراکه مجوز ما به دلیل استفاده از واژه ‌ی«نم‌کشیده» لغو شد.

وی درباره‌ی مجتمع خاتم النبیای رشت، عنوان کرد: گالری مارلیک نم نکشیده و ساختمان مجتمع خاتم الانبیا نم کشیده است.

این فعال هنر تجسمی تصریح کرد: در نشست اخیری که مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان گیلان با هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر داشتند، مطرح شد که عده‌ای در حال تمرین تیاتر با موش‌های داخل سالن هم درگیر بودند و این موضوع مشخص می‌کند که مجتمع نم کشیده است.

نصیحت‌گر خطاب به مسوولان و متولیان فرهنگ و هنر، گفت: هر کاری که برای اولین‌بار اجرا می‌شود، ناهماهنگی‌هایی دارد و شایسته است مسوولانی که تا به امروز تحمل کرده‌اند و مقدار بیش‌تری تحمل کنند.

وی در مورد صداهای در حال پخش در محیط نمایشگاه، اظهار داشت: صداهایی که در محیط نمایشگاه پخش می‌شوند مربوط به صداهای گذر از خیابان و بازار و صحبت‌های کارگران هستند.

این هنرمند، اضافه کرد: صداهای در حال پخش در محیط نمایشگاه در فرآیند اخذ مجوز نمایشگاه ضبط شده‌اند.

 

فیلم گفتگو با رادیو گیلان را بدون سانسور ببینید:

 

کارگاه‌های آموزشی

در حال برگزاری

  • مدیریت پروژه‌های عکاسی
  • مقدمات عکاسی دیجیتال

برای شرکت در کارگاه‌ها یا دوره‌های آموزشی عکاسی و روزنامه‌نگاری می‌توانید از طریق دکمه‌ی زیر اقدام کنید.

نوشته‌های مرتبط