نمایشگاه «دوربین دموکراسی» با موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری ایران یکم تیرماه ۱۳۹۲ در گالری مارلیک رشت افتتاح شد.

در حاشیه برگزاری آیین افتتاحیه سپهر نصیحت‌گر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایسنا؛ با اشاره به هدف خود از برگزاری این نمایشگاه عکس، گفت: هدف من ایجاد نگاهی تازه و به دور از تبلیغات به مقوله‏یانتخابات است.

وی با بیان این که سعی کردم مردم نگاهی تازه و متفاوت به انتخابات داشته باشند، افزود: اساس عکس‏‌های این نمایشگاه بر گویا بودن و ارتباط با مخاطب است اما با برداشتی آزاد می‌‏توان خرده فرهنگ‌های مرتبط با برگزاری انتخابات در ایران را عکس‌های این نمایشگاه مشاهده کرد.

این عکاس خبری در مورد سختی‌های برگزاری اولین نمایشگاه اظهار داشت: در بحث اخذ مجوز مشکل خاصی نداشتم اما در جذب حمایت مالی برای برگزاری نمایشگاه مسیر مطلوبی پیشرو نبود و در نهایت تمام هزینه‏‌ها را از منبع شخصی پرداخت کردم.

وی تصریح کرد: برگزاری اولین نمایشگاه عکس خبری استان گیلان کاری بسیار سخت بود، اما این سختی‏‌ها با حضور مخاطب برای من تبدیل به اعتماد به نفسی شد که بتوانم این مسیر را با فکر و تلاش بیشتر ادامه دهم.

نصیحت‌‏گر با تاکید بر عامیانه بودن موضوع عکس‌ها اضافه کرد: بر این باورم که باید در آزمون‌‏های بیشتر، آنچه را که می‏‌خواهم در قالب یک تصویر بیان کنم.

وی از برگزاری «نمایشگاه عکس مرداب» در نیمه‏ دوم سال ۹۲ خبر داد و گفت: اگر مسئولان و متولیان فرهنگ و هنر بسترهای مناسب را ایجاد کنند و حمایت‌های لازم صورت بگیرد، انگیزه‌ی بیشتری برای ادامه کار خواهیم داشت.

این عکاس با اشاره به این که عنوانِ این نمایشگاه را «هومان دوراندیش» انتخاب کرده است، افزود: آقایان «نیما وقری مقدم» و «مهدی شعبانی» در جمع‏ آوری آثار و برگزاری این نمایشگاه و همراه من بوده‌اند.

 

برخی از عکس‌های نمایشگاه را ببینید:

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *